Tot seguit mostrem una sèrie de quadres de Ferran Cortès, mes conegut per la historiografia oficial com Hernan Cortès, que sense cap mena de dubtes, no poden deixar a ningú impassible. De vegades una imatge val mes que mil paraules.
Per veure les imatges més grans, feu clic al damunt.
|
|
|
En primer lloc mostrem tres imatges on apareix l'escut d'armes que utilitzava en Ferran Cortès. En aquest cas no hem pogut aconseguir imatges més grans on es pugui veure-ho amb mes claredat, però pensem que són suficients per adonar-nos que en tot el centre de l'escut, apareixen les quatre barres catalanes. Els raonaments que donen els historiadors oficialistes a aquest fet sorprenent (no per nosaltres) són tan ridículs i incomprensibles, i tan allunyades del que s'espera d'uns professionals, que és millor no reproduir-los. |
|
|
En aquestes darreres dues fotografies entrem ja en una qüestió de banderes. Qui de debò no vulgui admetre el que representen les ensenyes que apareixen a les figures, hauria de recordar que aquest colors no son pas representatius de cap estat ibèric de la època a excepció de la corona catalano-aragonesa.
A l'esquerra tenim l'obra completa, i a la dreta tenim una ampliació de la zona que mes ens interessa. I què és el que trobem?, doncs com no podia ser d'altra manera, una senyera catalana. Fixem-nos també en l'altra bandera, la de la creu vermella, que encara ens aclarirà mes. Aquesta creu és la creu de Jerusalem, i qui eren els reis de Jerusalem?, doncs els comtes de Barcelona. De fet, si algú té dubtes, pot verificar quins títols té en l'actualitat el rei Joan Carles I, i veurà que és entre d'altres, Comte de Barcelona i Rei de Jerusalem. |
|
Una imatge més de banderes. Aquí en aquesta escena a Veracruz, les tenim per tot arreu. Les barres vermelles i grogues són per tot el quadre. No oblidem que la marina catalana no portava el mateix número de pals que l'escut reial. Abaix, imatges de la presa de Tenochtitlan. |
|
|
Seguent fotografia: XVII (Second Half) The entrance of Hernan Cortés into the city of Tabasco (120x200 cm) |
|
|
Dibuix contemporari de Christoph Weidlitz (1529) |
Enric G.