Envia a un amic •Troballes arqueològiques inexplicables a la Serra del Montgrí
» Articles i documents
Veure article relacionat: La Serra del Montgrí amaga una xarxa hidràulica sota el castell que la corona - Article del diari AVUI del 21/02/10 (pdf)
Arran de les troballes realitzades pel Sr Joaquim Casellas, investigador de l'empresa Movin Marine, el Cercle Català d'Història ha pogut parlar amb el mateix a fi d'ampliar una mica més la informació relativa a aquesta troballa excepcional de la que la premsa s'ha fet ressó.
Efectivament el Sr Casellas, ens comenta ser plenament conscient que tot el que ens explica, és força difícil de creure i per això, ens ha facilitat una sèrie de imatges per facilitar-nos la seva comprensió.
Segons ens ha explicat, el que ha trobat l'investigador sota el castell del Montgrí és un sistema de galeries soterrades idèntiques a les de la piràmide de Keops a Egipte, és a dir, tota una xarxa hidràulica. La seva experiència fa anys es troba orientada a aquest tipus de recerca. Segons les seves pròpies paraules:
“És una xarxa hidràulica construïda per l'home i ho sabem, perquè en l'interior del Montgrí, aquesta geometria perfecta de conductes no està excavada dintre, sinó que està formada per blocs de pedra. S'hi podria accedir per la part superior, coneguda com la cisterna d’aigua del castell encara en construcció.”
Pel que fa a la data de construcció, no s'atreveix a donar-nos una data però és obvi que estem parlant de com a mínim, un miler d'anys, però això sens dubte, és feina dels arqueòlegs. En Casellas continua explicant què:
“Hem pogut arribar a la teoria que la muntanya l'ha creada l'home, perquè hem pogut mesurar des del Radar Aeri, que està formada per blocs de pedra i és simètrica per sota del nivell del terra actual. Igual que Keops. Tant en aquestes piràmides com en la Serra del Montgrí, hi ha un gran manantial d’aigua a sota. La construcció interna del Montgrí està intacta i la de Keops va patir nombroses modificacions al llarg dels anys amb diferents civilitzacions. Per aquest motiu no podien accedir a la part superior, a la cisterna d’aigua, ja que està revestida amb altres blocs de pedra, d’altres construccions. Un trenca-closques pels investigadors durant molts anys.”
És important saber, que a nivell internacional, aquesta teoria de la Piràmide de Keops, ha estat reconeguda pel Consell Superior d’Antiguitats Egípcies del Cairo, i què tant aquesta com el Consell Científic Internacional estan perfectament al corrent.
“L'ús funcional d'una piràmide tant a Egipte com a Amèrica seria el fet de què totes les piràmides foren dissenyades per extreure l’aigua, i que d’elles, se'n deriva una formació important de canals a nivell del terra. A Egipte hi ha més de 300 kilòmetres de canals que travessen El Caire per sota.”
El sistema tècnic que en Joaquim Casellas ha fet servir per a l'estudi de la Serra de Montgrí, és exactament el mateix utilitzat a Egipte, és a dir, el radar aeri i un processat de dades geo-referenciades digitalment.
Val a dir també, que tot el projecte ha estat finançat per la propia empresa Movin Marine, i que aquest estudi anomenat “Hydro”, pretén estudiar els cicles de diferents cultures, així com les tècniques que utilitzaven per extreure l’aigua. Tal i com ens comenta en Joaquim:
“L’aigua era Or i en pocs anys ho tornarà a ser, i coneixent aquests cicles, podríem evitar guerres per aconseguir aquesta aigua. Nosaltres donem recolzament a la recerca per economitzar i agilitzar les tasques.”
Un altre troballa impressionant que ens destaca l'investigador, és l'existència d’una muralla que va des de Punta Falconera al Cap de Begur. Aquesta muralla té una amplada aproximada segons els seus càlculs, de 50 a 70 metres i la alçada és de 15 metres. La longitud uneix amb una línea de construcció, Punta Falconera amb el cap de Begur. Un total de 28 kilòmetres des de Roses. És tracta de la mateixa construcció interna de l'esmentat Montgrí, ja que l'una i l'altra estan comunicades per canals. Tota aquesta muralla està relacionada amb altres restes arqueològiques que s’han trobat de períodes posteriors a la vora de Pals, ja que aquesta és una de les zones amb restes de construccions arqueològiques que han patit diverses reconstruccions en èpoques diferents per a usos marítims, com està documentat en determinats arxius.
"Per a aquest estudi s'ha fet servir com a sistema tècnic, diferents sondejos, mesurant-se des de l’aire. Realment són molt precisos ja que l’anàlisi és directe. El sistema és d´ultima generació i així es redueix els costos mes de un 80% i podem donar més serveis a l’estranger". - Segons paraules de l'investigador.
Movin Marine és una empresa que va nèixer com ingenieria naval, finançant-se amb la reparació de vaixells. Més tard varen arribar els geògrafs, oceanògrafs, enginiers industrials, etc. L’empresa porta hores de vol suficients com per situar-se a primera línia a nivell mundial en recerca. Són ja 15 anys!
Fins al moment l’estudi més important dut a terme per Movin Marine ha estat, el del Port d´Empúries -que va estar revolucionari però com sempre, oblidat per l’administració-.
Redacció del CCH Imatges cedidas per en Joaquim Casellas
|